Отравяне от хапчета. Какво ще помогне на жертвата?

Anonim

Известно е, че около една четвърт от всички жертви в света са хора, които са били отровени с хапчета. Ситуациите могат да бъдат много различни. Може би човекът се обърна веднага към някои специалисти, които предписваха някои лекарства. Взаимодействието на някои от тях може да доведе до отравяне с хапчета. Колкото повече лекарства приемате едновременно, толкова по-голям е рискът от отравяне. Понякога баби и дядовци оставят мехурчета с хапчета на известни места, създавайки заплаха за здравето на децата, които ги приемат като цветни бонбони. Понякога може да има случаи на самоубийство.

Лекарите посочват, че рискът е минимален, когато приемате две или три лекарства едновременно, но се увеличава двадесет или повече пъти, ако лекарствата са шест или седем. В такива случаи може да се очаква голямо разнообразие от неблагоприятни ефекти за организма. След отравяне на стомаха боли, има усещане за гадене, повръщане, кожни обриви и вътрешни кръвоизливи. В някои особено сериозни ситуации смъртта е възможна.

По-голямата част от населението на света ежедневно приема определени лекарства. Тридесет процента го правят по лекарско предписание, а останалите се занимават с опасно самолечение. Отравяне от таблетки е възможно при комбинирането им с някои продукти. Например, варфарин, лекарство срещу образуването на кръвни съсиреци, абсолютно не може да се използва едновременно с сок от червена боровинка. Млечните продукти засягат действието на антибиотиците, алкохолът увеличава ефектите върху организма на успокоителни, лекарства с парацетамол и антихипертензивни (редуциращи налягането) лекарства.

Какво да правите в случай на отравяне с хапчета? За съжаление, отравянето от хапчетата не винаги е възможно да се определи веднага. Само след няколко часа могат да се появят първите симптоми под формата на гадене и повръщане, диария, тежка коремна болка, спазми, замаяност, сънливост, дезориентация, в някои случаи загуба на съзнание. През това време, вредни вещества имат време да се засмуква в кръвта, така че първото нещо, което трябва да се обадите на линейка. На жертвата трябва да се пие колкото е възможно по-топла течност и да се опита да предизвика повръщане. Това ще помогне да се изчисти стомаха от останалите лекарства в него. Първото лекарство в такива ситуации е активен въглен. Той винаги трябва да бъде в домашен комплект за първа помощ. Можете едновременно да давате до двадесет хапчета. Те ще помогнат за неутрализиране на ефекта от наркотиците. Можете да използвате всеки друг вид абсорбент, но ако в момента не са под ръка, го направете сами. За да направите това, вземете поне десет пилешки протеини, разбийте силно и накарайте жертвата да ги изяде.

Какво да направите в случай на отравяне с хапчета и усложняване на ситуацията? В случай, че жертвата е взела голяма доза от съня, може да има загуба на съзнание, задържане на дъха, намаляване на налягането и сърдечен арест. Веднага дайте на пациента голяма доза силно кафе или чай, опитайте се да го съживите, предизвикайте повръщане (само когато човек е в съзнание), направете клизма и се обадете на линейка. Не позволявайте на пострадалия да легне и да заспи, тъй като това е животозастрашаващо.

Отравяне от хапчета, след първа помощ, стомашна промивка и отстраняване на всички неприятни симптоми и ефекти, трябва да продължите да лекувате у дома. Доста често след отравяне стомахът боли. Тази ситуация е стресираща за него, така че той трябва да си почине за един или два дни. Можете да пиете чай от градинска мащерка, градински чай и майоран. Постепенно отивайте на лека храна и я вземайте на малки порции. Можете да правите студени компреси на стомаха.

Една от основните причини за отравяне е превишаването на допустимите дози, така че не забравяйте, че различните лекарства могат да съдържат същото вещество. Винаги се консултирайте с Вашия лекар, особено ако имате чернодробни, бъбречни, стомашни и чревни заболявания. Не се лекувайте самостоятелно и се въздържайте от приема на алкохол.

arrow